Om podcasts

Lyngby Frikirke har sin egen podcast der automatisk udgiver de forskellige ressourcer vi deler. Her kan du læse om hvad podcast er, og om hvordan man bruger det.

Hvad er en podcast?

En podcast er et slags gratis abonnement på radio. Ligesom et abonnement på blade og aviser modtager du automatisk det nyeste materiale så snart det er udgivet. Forskellen er dog den, at podcastens indhold hovedsageligt består af lyd og video, og altid er gratis.

Når du abonnerer får du en lille notifikation om nye udgivelser, og kan derefter lytte eller se udgivelsen når det passer dig. Du kan også vælge at downloade udgivelsen, så du f.eks. kan have den med under transport eller steder hvor internetforbindelsen kan være begrænset.

Hvordan kommer jeg igang?

or at kunne lytte eller se vores udgivelser har du behov for et podcast-program eller en app. Af dem findes der mange forskellige, hvor nogle er gratis, mens andre koster penge. Det afhænger af hvor og hvordan du gerne vil lytte.

Herunder har vi både samlet links til steder hvor du kan finde gode programmer og apps, og de direkte links du får brug for for at kunne følge Lyngby Frikirke’s podcast.

Direkte links

Pr. kategori